نقش آب در بدن و ورزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
بازدید : 671
نویسنده : MOHAMMAD MOGHERI

شما بدون غذا چند هفته،بدون آب چند روز ، و بدون اکسیژن چند دقیقه میتوانید زنده بمانید،به عبارت دیگر بجز اکسیژن آب مهمترین عنصریست که در بدنمان داریم.

بدن شما از70-55 درصد آب تشکیل شده و تقریباً 90-80 درصد خون را آب تشکیل می دهد.آب تقریباً در تمام روندهای حیاتی بدن دخیل است.

کمبود آب میتواند به تغییرات ذهنی (عصبی) و فیزیکی (جسمی) منجر شود.

 

آب نقش های زیر را ایفا میکند:

 

1- با شستن سمومی که در طی زندگی عادی تولید میشود،بدن را پاک میکند.

2- زندگی مفاصل را تأمین میکند.

3- پوست را از خشکی محافظت می نماید.

4- هیدراسیون احشاء داخلی را حفظ میکند.

5- دمای بدن را کنترل مینماید.





 


سبک شوتوکان اولین و اصیل ترین سبک کاراته در ژاپن و جهان و همچنین بهمراه سبک کان ذن ریو اولین سبک فعال کاراته در سطح کشورمان ایران می‌باشد .

شوتوکان توسط مرحوم استاد ماساتوشی ناکایاما دان ۱۰ که پروفسور رشته فیزیک بود به صورت امروزی تر و علمی تر به جهانیان معرفی شده که به کمک نیروهای فیزیکی و بهره‌گیری از علم فیزیک کارهایی که به نظر خیلی‌ها سخت یا غیرممکن می‌نمایند را ممکن می‌کند. در این روش توجه خاصی به نیرو و سرعت ورود آن و گرانیگاه نیرو می‌شود.

پس از استاد ناکایاما دو تن از شاگردان ارشد وی استاد هیروکازو کانازاوا دان ۱۰ که اولین قهرمان مسابقات رسمی جهانی کاراته بود اقدام به تاسیس شوتوکان کاراته بین المللی کرد و استاد مرحوم هیده تاکا نی شی یاما دان ۱۰ نیز فدراسیون جهانی کاراته سنتی را که رقیب اصلی فدراسیون جهانی کاراته بشمار می‌رود را در آمریکا تاسیس نمود و کاراته را درآمریکا پایه گذاری نمود . در حال حاضر علاوه بر این تشکیلات بعدها فدراسیون جهانی شوتوکان کاراته توسط استاد کاسویاو فدراسیون جهانی کاراته نومیچی توسط استاد میکیو یاهارا دان ۹ و مرحوم استاد آسائی و متعاقبا استاد ماساوا کاگاوا دان ۸  بهمراه سایر اساتید در سبک شوتوکان تاسیس و فعالیت نمودند.






 

 

استاد آبه درباره كاراته می‌گوید:

احساس من این است كه كاراته امروز تنها به قهرمانی در مسابقات می‌اندیشد و تلاش و آموزش هر كسی در این مسیر كه روزی قهرمان شود قرار گرفته است، در حالی كه این هدف فاصله زیادی با واقعیت كاراته دارد.

اعتقاد من این است كه هدف اصلی كاراته در تمرین مداوم با انگیزه پرورش یك فكر قوی در یك بدن قوی نهفته است چیزی كه در نهایت در تمامی ابعاد اجتماعی مورد بهره‌بردای قرار خواهد گرفت. 

 كاراته يك هنر است كه هدف نهايي‌اش نه جستجوي پيروزي و نهتعيين برنده است. بلكه تلاش براي ارتقا شخصيت از طريق تمرين است.

در كاراته از تمامقسمت‌هاي بدن با تمرين‌هاي پرفشار و منظم استفاده مي‌شود تا بصورت سلاحي قدرتمند وموثر بروز كنند.

كاراته باعث مي‌شود تا بدن از تعادل بيشتري برخوردار شود بطوريكهيك بلوغ حركتي و تعالي در بدن ايجاد مي‌گردد.

اين نوع هماهنگي فقط از طريق تمريناتمستمر بدست مي‌آيد كه به دليل تنوع و پيچيدگي‌هاي خاصي كه دارند به شكل يك هنر كاملبه حساب مي‌آيد.

تمرينات كاراته در واقع براي تعالي جسم و روح است .





 

http://www.niloblog.com/files/images/qgqjj6zxzcgw950hnzio.jpg






 



 

 یکی از استادان بزرگ کاراته گفت:
 من از 1000 ضربه ای که تو یک بار تمرین کردی نمیترسم،  بلکه از یک ضربه ای که تو آن  را 1000 بار تمرین کردی هراس دارم

 

******************************************************

 

 قدرت کاراته انکارناپذیر است، چرا که تمام بدن در حکم اسلحه ای می شود که قادر به کارهایی است که به چشم فرد مبتدی،باور نکردنی می آید.

اما کاراته تنها در قدرت خلاصه نمی شود،کاراته مانند کوه یخی است که قدرت، تنها نوک آن را تشکیل می دهد ...عمق و معنای کاراته، بیش از اینها است.

کاراته را نمیشود با سرعت و با عجله یاد گرفت . اگر شخص هر روز با پشتکار 2 تا 3 ساعت تمرین کند ، کاراته را خواهد فهمید . کسانی که به این شیوه تمرین میکنند ، به عمق و ظرافت کاراته پی  خواهند برد .

تکنیکهای کاراته را مرتب تکرار کرده و طرز استفاده آنان را بیاموزید ..و یاد بگیرید که چه موقع و چگونه آن را استفاده کنید






 

*  كاراته آميزه اي از هنر  و ورزش است  *

کاراته تکنيک عملي جنگيدن با دست خالي است . روش تمرينات مغزي و جسماني مي باشد . اين ورزش براي دفاع شخصي ابداع گرديده و قدرت استفاده از دستها و پاها در اين روش حايز اهميت است .

برای بسیاری از هنرجویان كاراته ، کاراته یک تمرین عمیق فلسفی است. کاراته  به آموزش اصول اخلاقی می‌پردازد و می‌تواند جنبهٔ معنوی برای پیروان آن داشته باشد. امروزه کاراته برای کمال شخصی، دفاع شخصی، و به عنوان یک ورزش آموخته می‌شود.

وب‌گاه متعلق به وزارت خارجه ژاپن تعداد هنرجویان کاراته در سراسر جهان را حدود ۵۰ میلیون نفر برآورد كرده است.
کاراته يک ورزش رزمي رقابتي است که  در رده بندي وزنهاي مختلف صورت مي گيرد  ماهيت اصلي تکنيک کاراته در مبارزه (کوميته) خلاصه ميشود . مفهوم کوميته عبارت است از حمله سريع و موثر به هدف که در آن از تکنيک مناسب و حد اکثر قدرت استفاده مي شود و سه فاكتور اصلي  و مهم بايد  همزمان در ضربات به كارگرفته شوند و آن سه فاكتور عبارتند از : قدرت ، سرعت ، دقت .  اين عمل در کوتاهترين زمان ممکن صورت مي گيرد . مسابقه کاراته ممکن است بصورت مسابقات کوميته(مبارزه)  يا  کاتا  انجام شود .

مسابقات کوميته هم بصورت تيمي و هم انفرادي صورت مي گيرد . مسابقات انفرادي در گروههاي وزني مختلف برگزار مي شود و مسابقات تيمي بين گروههاي مختلف انجام مي شود . تعداد شرکت کنندگان در مسابقات تيمي بايد فرد باشد . کاتا عبارت از يک سري تکنيک هاي دفاعي شامل مشت زدن ، ضربه زدن و لگد زدن منظم است که يکي پس از ديگري اجرا مي‌شود و داراي اهداف فيزيکي و غير فيزيکي مي باشد ، و در تمرينات آن هيچ حرکت زايد و نمايشي هم وجود ندارد .

 شرکت کنندگان در مسابقه كاتا در كاراته  بايد کاتاي اجباري يا (شي تي كاتا) و کاتاي اختياري يا (توکويي كاتا) را انجام دهند .
حرکات و مسابقه کاراته در سالن هايي که داراي تشک هاي مخصوص اين ورزش است صورت مي گيرد . محوطه مبارزه و انجام حرکات به شکل مربع و داراي ابعاد 8 × 8 متر مي باشد . اين محوطه مي تواند حدود 1 متر بالاتر از سطح زمين قرار گيرد .
در داخل تاتامي که داراي ابعاد 8 × 8 مي باشد ، بايد تاتامي دومي با ابعاد 7 ×7 متر و با رنگ ديگري کشيده شود تا شرکت کنندگان را از رفتن به خارج تاتامي برحذر نمايد .

 به منظور تعيين محل ايستادن شرکت کنندگان بايد دو خط موازي هر کدام به طول 1 متر و عمود بر خط داوران و به فاصله 5/1 متر از مرکز محوطه رسم شود . همچنين براي مشخص نمودن محل داور وسط و کمک داور نيز بايد دو خط موازي هر کدام به طول 5/0 متر به فاصله 2 متر از مرکز تاتامي ترسيم شود . در قسمت کاتا استانداردي وجود ندارد ، ولي کليه مسابقات کاتا در همان محوطه 8 ×8 متر انجام مي پذيرد و داوران مسابقه در زواياي مربع براي قضاوت مستقر مي‌شوند.
گنجايش ظرفيت سالنهاي مسابقات کاراته ، متغير بوده و به سطح عملکرد آن بستگي دارد . به طور معمول براي مسابقات در سطح شهري حد اقل 300 تا 500 نفر و در سطح استاني و منطقه اي حدود 2000 نفر تماشاچي در نظر گرفته مي‌شود . اين مقدار در مسابقات جهاني و بين المللي از 500 نفر تا حدود 10000 نفر منظور مي گردد.


تجهيزات مورد نياز :

لباس :

 لباس کاراته که در زبان ژاپني (گي gey ) ناميده مي‌شود از:  يک شلوارسفيد ، يک پيراهن سفيد و يک کمربند تشکيل شده است  كه رنگ كمربند نشانه درجه و قدمت كاراته كار ميباشد  و دقيقا  همان كاربردي را دارد كه درجه يك نظامي  براي يك نظامي دارد. { براي  خواندن ترتيب كمربند ها و معني و مفهوم هر كمربند در كاراته ميتوانيد در سمت راست وبلاگ  در بخش  آرشيو موضوعي  روي گزينه  معني كلمه كاراته و فلسفه هر كمربند در كاراته  كليك كرده و بخوانيد}

 اين لباس به گونه اي است که امکان فعاليت آسان و راحت با آن وجود دارد . آستين پيراهن مسابقه دهندگان بايد حداقل تا نصف ساعد را بپوشاند و نبايد بالا زده شود . طول کمربند بايد به نحوي انتخاب شود که پس از دو بار بستن به دور کمر 15 سانتيمتر هم اضافه باشد . پهناي کمربند بايد 5 سانتيمتر در نظر گرفته شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نعمت است نه فاجعه رفتن کسی که لایق نیست .............

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عمومي و ورزشي و علمي و آدرس msahand.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com